Avdelingene

Strusshamn barnehage er en avdelingsbarnehage med tre avdelinger. En småbarnsavdeling med 12 barn i alderen 0-3 år, og to store avdelinger med 21 barn hver i alderen 3-6 år. På Andedammen er det en pedagogisk leder og tre pedagogiske medarbeidere, på Møllestuen og Strandstuen er det en pedagogisk leder, en barnehagelærer og to pedagogiske medarbeidere.

De ulike navnene på avdelingene våre er inspirert fra lokalmiljøet i Strusshamn.

ANDEDAMMEN (0-3 år) har fått navnet sitt etter andedammen som ligger innerst i viken ved Strusshamn kirke.

MØLLESTUEN (3-6 år) har fått navnet sitt etter kornmøllen som Hans Nielsen Hauge bygget i 1804. Vi kan fortsatt se monument av møllesteinen ved Mølla.

STRANDSTUEN (3-6 år) har fått navnet sitt etter de små husene som ligger ved " havna" i Strusshamn. De blir kalt "Strandstuene".