Barnehagen vår

Strusshamn barnehage er en avdelingsbarnehage i hjertet av Strusshamn. Vi har en småbarnsavdeling med 12 barn fra 0-3 år, og to store avdelinger med 21 barn hver fra 3-6 år.
Vår beliggenhet gir oss gode muligheter til turer og aktiviteter i skogen og ved sjøen. I skogen har vi vår egen leirplass med gapahuk og bålplass. Skog og mark byr på mange fine opplevelser og fysiske utfordringer for barna. Vi klatrer, bygger og utforsker.
Skal vi til sjøen har vi tilgang til båt og fiskeutstyr. Vi setter garn, fisker med stang eller setter snik. Vi reiser på båtturer til nærliggende viker og strender, eller vi tar turen til Bryggen i Bergen.

I tillegg har vi et utvidet samarbeid med Askøy kystlag, som holder til på holmen i Strusshamn. Alt dette gir barna opplevelser og fysiske utfordringer som vil gi dem en spennende hverdag og gode minner og ta med seg.

Med utgangspunk av vår visjon, "et hav av muligheter", skaper engasjerte voksne og barn en hverdag med fokus på opplevelser, sosialt samvær, uteliv, kystkultur, nærmiljø og fysiske aktiviteter.