"Havna"

Strusshamn barnehage ligger i kort avstand til sjøen, og "havna". Barnehagen har egne redningsvester til alle barna, og området ved havna blir mye brukt.

Vi samarbeider med Askøy kystlag, og i den forbindelse har vi tilgang til bruk av "Kystbua" på Holmen, kystlagets robåter, samt disponere brygger og grill på Holmen. Livet ved kysten og kystkultur har inspirert oss til å lage egne kystkulturuker om våren, der vi blir bedre kjent med livet ved og på sjøen. Vi har ved flere anledninger også brukt Saltnesvåg, som er en gammel fiskeskøyte.
Sommer og vinter er vi ved havna og mater endene, og "svanene våre", Sverre og Svanhild.

Vi har egen motorbåt i barnehagen. Her er vi ute og fisker, setter garn, og snik. Enkelte dager reiser vi også på båttur til for eksempel Kleppestø, Bryggen i Bergen, eller en nærliggende strand/holme.

Denne "karen" her møtte vi på en av turene våre til havna